Bestill verkstedtjenester
Opplev den enkleste måten å reparere eller vedlikeholde bilen.
Det første vi gjør med en bil er en grundig tilstandssjekk av våre mekanikere, som sjekker 130 ulike punkter.
Rebil kjøper og selger biler digitalt. Her vil du få vite mer om hva som skjer etter at vi har kjøpt bilen fra deg, og hvordan vi jobber for å skape en enkel og trygg opplevelse for både kjøper og selger.
Det første vi gjør med en bil er en grundig tilstandssjekk av våre mekanikere, som sjekker 130 ulike punkter. Dette gjør vi for å avdekke ting som må repareres, slitasje og justeringer som kan gjøres for å unngå fremtidige feil. Etter tilstandssjekken er gjort, bestiller vi reparasjoner og utbedringer av bilen på vårt eget og eksterne verksted. Dette kan eksempelvis være bytte av slitte dekk, rustne bremser, justering av understellet, lakkreparasjoner eller annet.
Dette gjør vi for å sørge for at bilene vi selger er i god stand, at vi får informert om evt. slitasje på bilen - så vi sikrer fornøyde kunder, samt unngår reklamasjonskrav og klager i etterkant.
Den kosmetiske jobben er viktig for å presentere bilen på en god måte, og behandle bilen for å unngå fremtidige problemer. Det første steget er en grundig innvendig og utvendig vask, hvor vi får bilen skinnende ren - også mellom seter, motorrommet og alle kriker og kroker.
I Norge er steinsprut et kjent problem, og i klargjøringen behandler vi all steinsprut for å unngå rustutvikling senere. Videre polerer vi bilen for å slipe bort overfladiske riper, og behandle lakken så den holder seg bedre og skinner når den skal finne sin nye eier.
Med en effektiv klargjøring får vi annonsert bilene raskt, og dette bør ta maksimalt 2 dager. Før annonseringen tar vi bilder av bilen med en profesjonell fotograf, beskriver bilens høydepunkter og eventuelle mangler og vedlikeholdshistorikk i tråd med Rebil’s annonsestandard. Frem til bilen er solgt, re-evaluerer vi prisen ukentlig og reduserer denne hvis interessen på bilen er beskjeden.
Gjennomsnittlig bruker vi i Rebil 45 dager på å selge en bil, hvor det normalt er fire interessenter vi har dialog med før en bil blir solgt. Underveis i salgsprosessen er vi tilgjengelig på alle digitale flater, og interessen kommer jevnt gjennom normal arbeidstid, i tillegg til at mange setter pris på å kunne kontakte oss tidlig på morgenen, sent på kveldene og i helgene. I dialog med potensielle kunder, hjelper vi de med spesifikke spørsmål om bilens utstyr, slitasje og detaljer fra tilstandssjekken. Mange ønsker også å komme innom for å se og prøvekjøre bilen fysisk.
En vanlig situasjon vi opplever er at kundene går i “forhandlingsmodus” etter at de har kjøpt bilen med formål om å få avslag i pris. For å løse disse situasjonene best mulig tar vi tilstandssjekk når vi mottar bilen, dokumenterer alt arbeidet vi gjør og tar en grundig HD-video av bilene før den leveres ut til sin nye eier. På denne måten kan vi i de aller fleste tilfeller vite hva som var tilfelle med den enkelte bilen, og hjelpe kunden på en god måte hvis det mot formodning skulle ha skjedd en glipp før utlevering av bilen.
Alt-i-alt er det mange ting vi gjør fra vi kjøper til vi selger en bil og videre etter det!